Χανια
Σβήνουν οι ελπίδες για τους αγνοούμενους του ναυαγίου στη Νότια Κορέα
Σχεδόν 300 άνθρωποι αγνοούνται και ο θάνατος των 4 έχει επιβεβαιωθεί μετά το ναυάγιο ενός οχηματαγωγού και επιβατικού πλοίου σήμερα στις νότιες ακτές της Νοτίου Κορέας, την ώρα που τα μέλη των συνεργείων διάσωσης τονίζουν ότι οι ελπίδες να βρεθούν περισσότεροι επιζώντες είναι ισχνές.
Η θερμοκρασία της θάλασσας, που κυμαίνεται στους 12 βαθμούς και το μεγάλο βάθος περιορίζουν τις πιθανότητες να ανασυρθούν ζωντανοί αγνοούμενοι επιβάτες, δήλωσαν μέλη των ομάδων έρευνας και διάσωσης στην εφημερίδα The Korea Herald.
Υπάρχουν φόβοι ότι σχεδόν τα δύο τρίτα εκ των 462 επιβαινόντων έχουν παγιδευτεί μέσα στο πλοίο Sewol, που έχει πια βυθιστεί, ανακοίνωσε η ακτοφυλακή.
Συνολικά εκατόν εβδομήντα τέσσερις άνθρωποι διασώθηκαν από το πλοίο που ναυάγησε 20 χιλιόμετρα ανοικτά των ακτών του Ζίντο, ανακοίνωσε η κυβέρνηση στον τελευταίο απολογισμό που έδωσε.
Περισσότεροι από 50 έχουν τραυματιστεί και 284 αγνοούνται.
Μεταξύ των επιβαινόντων περιλαμβάνονταν 325 μαθητές από ένα λύκειο στα περίχωρα της Σεούλ. Ταξίδευαν προς ένα δημοφιλές θέρετρο, το νησί Τζετζού, που βρίσκεται περίπου 80 χιλιόμετρα νότια της ηπειρωτικής χώρας.
Ένας επιζών, ο Κιμ Σέουνγκ Μοκ, είπε στο τηλεοπτικό δίκτυο YTN ότι προσπάθησε να σώσει συνεπιβάτες του. Αλλά «το νερό έμπαινε τόσο γρήγορα, κάποιοι δεν τα κατάφεραν» ανέφερε ο ίδιος.
Τα αίτια του ναυαγίου δεν έχουν μέχρι στιγμής διευκρινιστεί, ωστόσο επιζώντες υποστηρίζουν ότι άκουσαν ένα δυνατό θόρυβο και αμέσως μετά το πλοίο άρχισε να παίρνει κλίση.
«Φώναζα για 30 με 40 λεπτά μέσα στο πλοίο» είπε ένας επιζών. «Αντικείμενα έπεφταν και οι άνθρωποι γλιστρούσαν στο εσωτερικό του πλοίου».
Το πλήρωμα εξέπεμψε ένα σήμα κινδύνου στις 08:58 το πρωί (02:58 ώρα Ελλάδας). Η ακτοφυλακή ανέφερε ότι το πλοίο πήρε κλίση και άρχισε να πλημμυρίζει. Βυθίστηκε δύο ώρες αργότερα.
Περισσότερα από 100 πλοία και αεροπλάνα του στρατού και της ακτοφυλακής χτενίζουν την περιοχή του ναυαγίου, μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap. Στις επιχειρήσεις συμμετέχουν επίσης αλιευτικά σκάφη ενώ δύτες του πολεμικού ναυτικού αναπτύχθηκαν στο ναυάγιο.
Τα ισχυρά ρεύματα και τα θολά νερά, ωστόσο, δυσχεραίνουν τις προσπάθειες διάσωσης, που συνεχίστηκαν έως αργά το απόγευμα μέχρι να πέσει η νύχτα.
Η πρόεδρος Παρκ Γκέουν Χιε προέτρεψε τα μέλη των συνεργείων διάσωσης να επιταχύνουν τις εργασίες τους καθώς έπεφτε η νύχτα, σημειώνοντας ότι είναι «πραγματικά συντετριμμένη» από την τραγωδία.
Οι αρχές έχουν επιβεβαιώσει τον θάνατο 4 ανθρώπων. Μεταξύ αυτών μια 27χρονη, μέλος του πληρώματος και δύο μαθητές λυκείου. Μέχρι στιγμής δεν έχουν δοθεί στοιχεία για την ταυτότητα του τέταρτου θύματος.
Οι γονείς των μαθητών συγκεντρώθηκαν στο λύκειο του Άνσαν ή έσπευσαν στα λιμάνια που βρίσκονται στα νοτιοδυτικά της χώρας.
Ένας επιζών μαθητής είπε σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με το δίκτυο YTN ότι άκουσε ένα δυνατό θόρυβο που συντάραξε το πλοίο, πριν το φέρι σταματήσει κι αρχίζει να παίρνει κλίση.
Πολλοί από τους συμμαθητές του έχασαν την ισορροπία τους, είπε ο Λιμ Χιούνγκ Μιν, ο οποίος φόρεσε ένα σωσίβιο ακολουθώντας τις εντολές του πληρώματος, πήδηξε στην θάλασσα και κολύμπησε γρήγορα προς μια κοντινή σωστική λέμβο.
«Το νερό ήταν πολύ παγωμένο, αλλά ήθελα να ζήσω», αφηγήθηκε στο YTN.
«Η θάλασσα ήταν ήρεμη όταν το πορθμείο ξεκίνησε» υποστήριξε ένας μεσήλικας άνδρας από το νοσοκομείο όπου νοσηλεύεται στο κρατικό δίκτυο Arirang. «Τότε, ξαφνικά, νιώσαμε ότι το πλοίο πήρε απότομα κλίση. Οι επιβάτες παγιδεύτηκαν και δε μπορούσαν να βγουν από τις καμπίνες τους, διότι δεν μπορούσαν να ανοίξουν τις πόρτες».
Πολλοί επιζώντες ανέφεραν ότι έλαβαν την εντολή από το πλήρωμα να μην εγκαταλείψουν το σημείο όπου βρίσκονταν.
«Το πλήρωμα μας είπε να μη μετακινηθούμε και να παραμείνουμε καθισμένοι» περιέγραψε ένας άνδρας στο κρατικό δίκτυο. «Κι έπειτα το πλοίο άρχισε να παίρνει κλίση και ήταν πολύ δύσκολο να βγούμε».
Το πλοίο ταξίδευε από το λιμάνι του Ιντσόν στα βορειοδυτικά της χώρας με προορισμό το νησί Τζετζού. Το δίκτυο KBS μετέδωσε τη δήλωση ενός αξιωματούχου της ακτοφυλακής που υποστήριξε ότι το πλοίο δεν ακολουθούσε την προγραμματισμένη του πορεία στο Τζετζού.
Σύμφωνα με μια εκ των θεωριών για τα αίτια του δυστυχήματος, το πλοίο έπεσε πάνω σε ύφαλο.
«Εάν έπεσε σε έναν ύφαλο, είναι πιθανό το πλοίο να είχε βγει εκτός πορείας» δήλωσε ο Μιν Χονγκ Κι, ο επικεφαλής του Οργανισμού Ναυτιλίας της Κορέας, στο Arirang. «Καθώς το πλοίο έπαιρνε κλίση προς τη μία πλευρά, είναι πιθανόν τα παράθυρα να κόλλησαν ή να υπήρχαν προβλήματα με τις πόρτες του, και οι επιβάτες δεν μπόρεσαν να βγουν έξω».
Το πλοίο, το Sewol, κατασκευάστηκε το 1994 και έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 900 και πλέον επιβατών και 130 οχημάτων. Το πλοίο βάρους 6.835 τόνων έχει μήκος 146 μέτρων και πλάτος 22 μέτρων.
Για τους γονείς των εφήβων που αγνοούνται μετά το ναυάγιο του πλοίου Sewol το να περιμένουν για κάποιο νέο, καλό ή άσχημο, είναι σχεδόν αβάστακτο.
Η προοπτική εκατοντάδες μαθητές να έχουν χαθεί επιτείνει την αίσθηση της τραγωδίας.
Σημαντική αβεβαιότητα περιβάλλει τον αριθμό των νεκρών και των αγνοουμένων αφότου οι κορεατικές αρχές αναθεώρησαν δραστικά τις εκτιμήσεις τους μέσα στην ημέρα.
Οι επιχειρήσεις διάσωσης συνεχίζονται και κατά τη διάρκεια της νύχτας, με τη βοήθεια φωτοβολίδων, αν και οι δύτες σταμάτησαν τις προσπάθειες να εντοπίσουν επιζώντες μέσα στο πλοίο έως πρώτο φως της ημέρας.
Ωστόσο το αίσθημα του φόβου είναι αναπόφευκτο σε εκείνους που ερευνούν τη θαλάσσια περιοχή στις νοτιοδυτικές ακτές και οι συγγενείς των αγνοουμένων αμφιταλαντεύονται μεταξύ της ελπίδας, της απόγνωσης και του θυμού απέναντι στους, όπως όλα δείχνουν, κακούς χειρισμούς των αρχών.
«Τα δάκρυά μου έχουν στεγνώσει» δήλωσε μια μητέρα στο Τζιντό, μια πόλη κοντά στο τόπο της τραγωδίας όπου έχουν συγκεντρωθεί πολλές οικογένειες. «Κρατιέμαι γερά από την ελπίδα. Ελπίζω η κυβέρνηση να κάνει τα πάντα για να φέρει αυτά τα παιδιά πίσω στις μητέρες τους».
Στην αποβάθρα στο Τζιντό, οι γυναίκες έχουν καθίσει καρφώνοντας το βλέμμα τους στη σκοτεινή, ήρεμη θάλασσα που βρίσκεται μπροστά τους, κλαίγοντας σιωπηλά με αναφιλητά.
Ο πατέρας ενός αγνοούμενου παιδιού δεν άντεξε να περιμένει. Είπε ότι ο ίδιος μαζί άλλους 10 γονείς πλήρωσαν ήδη 61.000 γουόν (59 δολάρια) ο καθένας για να νοικιάσουν ένα σκάφος που θα τους μεταφέρει στον τόπο του ναυαγίου, μαζί με ένα δημοσιογράφου κορεατικού δικτύου και ένα δύτη.
«Δεν πραγματοποιείται καμία επιχείρηση διάσωσης» υποστήριξε επιστρέφοντας στο Τζιντό. «Είδαμε ξεκάθαρα ότι δεν υπήρχε καμία. Αυτό που έκαναν εκείνη τη στιγμή ήταν να σταματήσουν την επέκταση της πετρελαιοκηλίδας. Είμαι πολύ θυμωμένος.
»Τα μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η επιχείρηση συνεχίζεται. Είναι όλα ψέματα. Με εξοργίζουν».
Με την οργή ήρθαν αντιμέτωποι οι δημοσιογράφοι στο Τζιντό όταν προσπάθησαν να πάρουν συνέντευξη από τις οικογένειες των αγνοουμένων ή των διασωθέντων αλλά και η διεύθυνση του σχολείου, που σε κάποια στιγμή ανακοίνωσε λανθασμένα ότι όλοι οι μαθητές και δάσκαλοι που συμμετείχαν στην εκδρομή έχουν διασωθεί.
tanea.gr