Χανια
Συγκλονίζει η τραγωδία στη Μαλαισία
Πέπλο μυστηρίου εξακολουθεί να σκεπάζει την πτήση MH370 των Malaysia Airlines 48 ώρες μετά την εξαφάνισή της από τα ραντάρ και η αγωνία για την ανεύρεση του αεροσκάφους και τη διαλεύκανση της υπόθεσης εντείνεται.
Eχει επιστρατευθεί ακόμα και το FBI, καθώς ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο της τρομοκρατικής ενέργειας, ενώ περίπου 80 αεροσκάφη και πλοία συνεχίζουν τις έρευνες για το Boeing 777 που μετέφερε 239 επιβαίνοντες από την Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας στο Πεκίνο και τα ίχνη του οποίου χάθηκαν τα ξημερώματα του Σαββάτου, 120 ναυτικά μίλια έξω από την ανατολική ακτή της πόλης Κότα Μπαρού όταν βρισκόταν σε ύψος 35.000 ποδιών.
Παρόλο που το ενδεχόμενο της μηχανικής βλάβης δεν έχει αποκλειστεί (ακόμα εξετάζονται όλα τα σενάρια, καθώς δεν έχουν ανασυρθεί τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους), σημείο- κλειδί για τις έρευνες φαίνεται ότι αποτελούν τα τουλάχιστον δύο πλαστά διαβατήρια που χρησιμοποιήθηκαν από επιβάτες της πτήσης της Malaysia Airlines. Αυτά ανήκαν σε δύο Ευρωπαίους, τον Αυστριακό Κριστιάν Κοτσέλ και τον Ιταλό Λουίτζι Μαράλντι, οι οποίοι τα είχαν χάσει το 2012 και το 2013 αντίστοιχα σε ταξίδι τους στην Ταϊλάνδη και αυτά βρίσκονταν στη βάση δεδομένων της Interpol.
Ταξίδευαν μαζί
Οι επιβάτες που τα χρησιμοποίησαν για να πάρουν την πτήση MH370 είχαν αγοράσει μαζί τα εισιτήριά τους και επρόκειτο να συνεχίσουν το ταξίδι τους από το Πεκίνο στην Ευρώπη κάτι που τους απάλλαξε από την αίτηση για κινεζική βίζα και τους επιπλέον ελέγχους που τη συνοδεύουν. Εν τω μεταξύ σύμφωνα με τις μαλαισιανές αρχές, οι ταυτότητες ακόμα δύο επιβατών θεωρούνται ύποπτες και ερευνώνται. «Δεν θα ερευνήσουμε μόνο τους τέσσερις ανθρώπους που αναφέρονται από τα μέσα ενημέρωσης, αλλά όλους όσοι περιλαμβάνονται στον κατάλογο» δήλωσε ο Χισαμουντίν Χουσέιν, υπουργός Αμυνας και Μεταφορών.
«Εξετάζουμε όλες τις πιθανότητες. Δεν μπορούμε να βιαστούμε να βγάλουμε συμπεράσματα. Επικεντρωνόμαστε στην ανεύρεση του αεροσκάφους» υπογράμμισε και πρόσθεσε: «Παράλληλα οι υπηρεσίες πληροφοριών μας έχουν κινητοποιηθεί και φυσικά οι αντιτρομοκρατικές υπηρεσίες όλων των ενδιαφερόμενων χωρών έχουν ενημερωθεί».
Πάντως οι Αρχές ερευνούν πλέον το ενδεχόμενο το μοιραίο Boeing με τους 239 επιβαίνοντες (227 επιβάτες και 12 μέλη του πληρώματος) να διαλύθηκε εν πτήσει. «Το γεγονός ότι δεν καταφέραμε να βρούμε συντρίμμια μέχρι τώρα φαίνεται να οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το αεροπλάνο ενδεχομένως να διαλύθηκε στα 35.000 πόδια», ανέφερε μια πηγή που συμμετέχει στις έρευνες στη Μαλαισία.
Το τελευταίο επιβεβαιωμένο σημείο στο οποίο βρέθηκε το αεροπλάνο είναι το νότιο τμήμα του Κόλπου της Ταϊλάνδης, 50 λεπτά μετά την απογείωση, ενώ η περιοχή των ερευνών έχει διευρυνθεί προς τις δυτικές ακτές της Μαλαισίας, αφού εξετάζεται το ενδεχόμενο το Boeing να πραγματοποίησε στροφή 180 μοιρών για να επιστρέψει στην Κουάλα Λουμπούρ.
Η τελευταία επικοινωνία
Συγκλονιστικό είναι το στοιχείο ότι λίγο μετά την απώλεια του στίγματος του αεροσκάφους, οι κυβερνήτες του επικοινώνησαν με προπορευόμενο αεροπλάνο ίδιου τύπου, αλλά ο κυβερνήτης του τελευταίου άκουσε μόνο μουρμουρητά και δεν ήταν σε θέση να ακούσει καθαρά λόγω παρεμβολών στην επικοινωνία.
Βιετναμέζικα πλοία που συμμετέχουν στις επιχειρήσεις έφτασαν στην περιοχή όπου είχαν εντοπιστεί δύο πετρελαιοκηλίδες κοντά στο σημείο από το οποίο είχε εκπέμψει το τελευταίο σήμα το αεροσκάφος, όμως δεν εντόπισαν σημάδια από συντρίμμια.
Χθες το βράδυ ένα βιετναμέζικο αεροσκάφος εντόπισε ένα αντικείμενο, το οποίο θα μπορούσε να αποτελεί τμήμα του Boeing της Malaysia Airlines, ωστόσο το σκοτάδι δεν επέτρεψε την εξακρίβωση και οι έρευνες θα συνεχίζονταν το πρωί.
Ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας, Νατζίμπ Ραζάκ, συναντήθηκε με συγγενείς των αγνοούμενων επιβατών, ενώ ο Νοτιοκορεάτης γ.γ. του ΟΗΕ, Μπαν Κι Μουν εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στις οικογένειές τους.
Εφόσον ανακαλυφθούν τα συντρίμμια και επιβεβαιωθούν οι φόβοι ότι όλοι οι επιβαίνοντες (στην πλειοψηφία τους Κινέζοι και Μαλαισιανοί, αλλά και Ινδονήσιοι, Αυστραλοί, Ινδοί, Αμερικανοί και Γάλλοι) είναι νεκροί θα πρόκειται για την πιο αιματηρή αεροπορική τραγωδία από το 2001, όταν 365 είχαν σκοτωθεί στις ΗΠΑ στη συντριβή ενός Airbus A300 της American Airlines.
Ολα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
Τα τέσσερα σενάρια για την εξαφάνιση
Κάτι πολύ ξαφνικό και πολύ βίαιο συνέβη κατά τη διάρκεια της μοιραίας πτήσης ΜΗ-370, η οποία εξαφανίστηκε μυστηριωδώς από τα ραντάρ. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγουν βάσει των μέχρι τώρα δεδομένων οι ειδικοί, χωρίς ωστόσο να μπορούν να απαντήσουν στο κεντρικό ερώτημα: για ποιον λόγο χάθηκε το αεροσκάφος της Malaysia Airlines;
Μέχρι να βρεθούν τα μαύρα κουτιά και να ρίξουν περισσότερο φως στις συνθήκες της τραγωδίας, όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοιχτά, όπως τονίζουν οι Αρχές.
Η εκδοχή της τρομοκρατικής ενέργειας εξετάζεται με τη συνδρομή των αμερικανικών αρχών, καθώς υπάρχουν ενδείξεις ότι η ξαφνική εξαφάνιση του αεροσκάφους μπορεί να οφείλεται σε έκρηξη βόμβας σε ύψος 35.000 ποδών. Υπέρ αυτού του σεναρίου συνηγορεί και η απουσία εκπομπής σήματος SOS από τους πιλότους.
Τα στοιχεία
Αυτό που κίνησε τις υποψίες των Αρχών είναι το γεγονός ότι τουλάχιστον δύο επιβάτες ήταν επιβεβαιωμένα στην πτήση χρησιμοποιώντας πλαστά διαβατήρια, ενώ διερευνώνται και άλλες περιπτώσεις.
Πάντως, σύμφωνα με τους «New York Times», το Πεντάγωνο χρησιμοποίησε σύστημα δορυφόρων που καταγράφει ισχυρές λάμψεις στη Γη, με σκοπό να διαπιστώσουν εάν σημειώθηκε έκρηξη στο σημείο που χάθηκε το αεροσκάφος, και δεν προέκυψαν στοιχεία που να το επιβεβαιώνουν.
Μια άλλη θεωρία, λιγότερο δημοφιλής, είναι ότι το αεροσκάφος κατελήφθη από αεροπειρατές που το έριξαν σκοπίμως στη θάλασσα, όπως συνέβη με τους Δίδυμους Πύργους το 2001 ή ότι ο πιλότος αυτοκτόνησε. Από τη στιγμή που το αεροπλάνο δεν φαίνεται να καταστράφηκε κατά την πρόσκρουσή του στην επιφάνεια της θάλασσας, όμως αυτή η εκδοχή δεν μοιάζει πολύ ρεαλιστική.
Επιπλέον, ο πιλότος ήταν εξαιρετικά έμπειρος και αφοσιωμένος στη δουλειά του, χωρίς κανείς να του προσάψει το παραμικρό, όπως για παράδειγμα ψυχολογική αστάθεια ή ανικανότητα.
Μια άποψη που ακούστηκε επίσης είναι να καταρρίφθηκε από πολεμικό αεροσκάφος ή αντιαεροπορικά πυρά, ωστόσο και αυτό το σενάριο μοιάζει μάλλον απίθανο.
Το ενδεχόμενο τεχνικής βλάβης επίσης δεν έχει αποκλειστεί ακόμη, παρότι ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους θεωρείται πολύ ασφαλής. Επιπλέον, η Malaysia Airlines διαβεβαίωσε ότι το φτερό του Boeing 777-200, που είχε υποστεί ζημιές το 2012, είχε επισκευαστεί ενώ στην επιθεώρηση του αεροσκάφους δέκα ημέρες νωρίτερα αναφέρεται πως ήταν σε «καλή κατάσταση».
Σειρά συμπτώσεων
Οι ειδικοί δεν αποκλείουν, βέβαια, να αποκαλυφθεί αργότερα ότι υπήρξε κάποια μηχανική βλάβη, ωστόσο δεν το θεωρούν τόσο πιθανό.
Στο τραπέζι παραμένει ακόμη η περίπτωση να υπήρξε μια σειρά ατυχών συμπτώσεων, όπως συνέβη στην περίπτωση του αεροσκάφους της Air France. Τότε παρουσιάστηκε μια σειρά μηχανικών βλαβών και παράλληλα έγιναν αρκετοί λάθος χειρισμοί από τους πιλότους.
ΕΡΗ ΠΑΝΣΕΛΗΝΑ – ethnos.gr