Ελλαδα
Κατέθεσες πινακίδες; Θα πληρώσεις τέλη!
Η παράνοια σε όλο της το μεγαλείο βασιλεύει επί χρόνια στο ελληνικό δημόσιο. Τελευταία έκφανση, το ότι η εφορία ζητάει από ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας αλλά και πρόστιμα, για αυτοκίνητα που βρίσκονται σε ακινησία.
Μιλάμε για συγκεκριμένες περιπτώσεις, αλλά πολύ διαδεδομένες. Οταν κάποιος μεταβιβάζει το αυτοκίνητό του σε κάποιον τρίτο, είτε εξαιτίας πώλησης, είτε ακόμα και λόγω κληρονομιάς, η διαδικασία αυτή γίνεται στις κατά τόπους διευθύνσεις μεταφορών και επικοινωνιών. Το πρόβλημα παρουσιάζεται εαν το αυτοκίνητο που μεταβιβάζεται, δεν έχει περάσει από ΚΤΕΟ. Σε αυτή την περίπτωση, η μεταβίβαση γίνεται, αλλά οι πινακίδες κρατούνται από τη διεύθυνση μέχρι να περάσει τον τεχνικό έλεγχο το όχημα. Ο νέος ιδιοκτήτης δεν έχει το δικαίωμα να κινήσει το αυτοκίνητο, κάτι που επιβεβαιώνεται εγγράφως από την άδεια κυκλοφορίας, αλλά η εφορία, παρόλα αυτά, εξακολουθεί κανονικά να χρεώνει τέλη κυκλοφορίας στο όχημα, τα οποία πρέπει να πληρώσει ο νέος ιδιοκτήτης. Εαν δε, παρέλθουν οι προθεσμίες, βεβαιώνονται και τα αντίστοιχα πρόστιμα.
Το ίδιο συμβαίνει και όταν μιλάμε για επαγγελματικά οχήματα. Η διαδικασία ακινησίας για αυτα γίνεται στις διευθύνσεις μεταφορών και όχι στην εφορία. Οχήματα που είναι τρακαρισμένα, πολύ παλιά, τα οποία δεν μπορούν να περάσουν ΚΤΕΟ, χρεώνονται κανονικά με τέλη κυκλοφορίας, παρά το ότι δεν έχουν πινακίδες.
Αιτία, μια εγκύκλιος του υπουργείου οικονομικών που εκδόθηκε το 2013 από τον τότε γραμματέα δημοσίων εσόδων, Χάρη Θεοχάρη και ουσιαστικά ανέφερε ότι η εφορία δεν θα αναγνωρίζει ως σε ακινησία, οχήματα που οι πινακίδες τους δεν είναι κατατεθειμένες στην ίδια την εφορία. Το γεγονός ότι οι διευθύνσεις μεταφορών αποτελούν αναμφισβήτητα έναν άλλον δημόσιο φορέα, δεν αγγίζει τις κατά τόπους ΔΟΥ…
Ο παραλογισμός αυτός, με το δημόσιο να μην αναγνωρίζει το… δημόσιο, οδηγεί σε έξοδα ανθρώπους που είτε καταθέτουν πινακίδες επειδή ακριβώς θέλουν να τα αποφύγουν, αλλά ακόμα και εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρώνουν τέλη και πρόστιμα για αυτοκίνητα που βρίσκονται σε ακινησία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα εμπόρου στα Χανιά που πλήρωσε 480 ευρώ σε μια τέτοια περίπτωση, για αυτοκίνητο που αγορασε το 2014.
Οι… παθόντες είναι αγανακτισμένοι και υποστηρίζουν πως, ισως το υπουργείο οικονομικών να πρέπει να βρει μέσα αύξησης εσόδων με κάπως πιο έντιμους τρόπους.
Σε λίγο το βίντεο…