Ελλαδα
Χωρίς πλοίο και πάλι την Τετάρτη και την Πέμπτη
Νέα 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση από τις 6 το πρωί της Τετάρτης 27 Ιανουαρίου σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων αποφάσισε η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, που κάνει λόγο για αδιάλλακτη και ανυποχώρητη θέση της κυβέρνησης στο ασφαλιστικό.
Τα 14 ναυτεργατικά σωματεία αποφάσισαν επίσης συμμετοχή στην απεργία της ΓΣΕΕ στις 4 Φεβρουαρίου (από τα μεσάνυχτα), με προοπτική κλιμάκωσης των κινητοποιήσεών τους με την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή.
«Οι ναυτεργάτες δεν διεκδικούν τίποτε νέο. Απλά ορθώνουν το ανάστημα, μαζί με όλους τους εργαζομένους και τους επιστημονικούς φορείς της χώρας, ενάντια στη λαίλαπα του ασφαλιστικού, με το οποίο και κατεδαφίζεται πλήρως η κοινωνική ασφάλιση και το Κράτος Πρόνοιας και οδηγούνται μαθηματικά στην φτώχια και στην εξαθλίωση» αναφέρει η ΠΝΟ.
Συνάντηση με τον υπουργό
Τη διατήρηση της αυτονομίας του ΝΑΤ, αλλά και διευκρινίσεις σχετικά τα βαρέα και ανθυγιεινά ως προς τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, ζήτησαν από τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, οι εκπρόσωποι των ναυτεργατικών σωματείων της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Ο υπουργός Ναυτιλίας είπε ότι το θέμα του ΝΑΤ συζητείται ακόμη στην κυβέρνηση και προσέθεσε ότι το υπουργείο Εργασίας ότι είναι ανοιχτό στο διάλογο και θα ήθελε να οριστεί μια νέα συνάντηση με τους ναυτικούς.
Είπε, επίσης, η ενοποίησή του ΝΑΤ στον Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, θα γεννήσει πολλά προβλήματα εφαρμογής, κάτι που -όπως σημείωσε- παραδέχεται και το υπουργείο Εργασίας, και συμπλήρωσε ότι η πολιτική ηγεσία αναζητά λύσεις που να μην είναι αυτόματες, αλλά μεταβατικές, και όλα είναι ανοιχτά.
Προσέθεσε ότι σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον υπουργό Εργασίας Γιώργο Κατρούγκαλο και τον υφυπουργό Τάσο Πετρόπουλο, τού ανέφεραν ότι η ένταξη του ταμείου των ναυτικών στον Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης θα γίνει με τη διατήρηση μιας γενικής διεύθυνσης, που θα κάνει ό,τι κάνει το ΝΑΤ τώρα.
Σημείωσε δε ότι εάν δεν γίνει αυτό, με δεδομένο ότι με το νομοσχέδιο αυτό η κυβέρνηση προσπαθεί να συνδέσει το συνταξιοδοτικό με τους πόρους και την ανταποδικότητα με διάφορες διαβαθμίσεις, οι συντάξεις του ΝΑΤ θα είναι επισφαλέστερες, επειδή αν παραμείνουν στο ΝΑΤ θα είναι μόνο υπόθεση του κρατικού προϋπολογισμού.
Την προοπτική αυτή θα πρέπει να την εκτιμήσετε και την συνυπολογίσετε, τόνισε ο κ. Δρίτσας.
Τέλος, αναφερόμενος στα βαρέα και ανθυγιεινά, είπε ότι οι δύο υπουργοί τον διαβεβαίωσαν ότι δεν αλλάζουν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης.
Συνάντηση τέθηκε και το θέμα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού με τον υπουργό να δηλώνει: «Θα διεκδικήσουμε να μην απορροφηθεί από τη νέα εταιρεία που συστήνεται στον Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης».
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος απευθυνόμενος προς τον υπουργό διερωτήθηκε «πώς θα γίνει αυτό από τη στιγμή που δεν καταφέρε να διατηρήσει δημόσιο το λιμάνι;».
Ο κ. Δρίτσας αναφερόμενος στον ΟΛΠ είπε ότι «δεν φθάνει η τωρινή νομική του μορφή, καθώς δύσκολα μπορεί να πει κάποιος ότι είναι δημόσιο», ενώ προσέθεσε ότι «υπάρχουν πολλοί σοβαρότεροι όροι για να είναι μια παραγωγική διαδικασία ενταγμένη στο δημόσιο συμφέρον για την εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου».
«Παρά το γεγονός ότι ο ΟΛΠ ανήκε έως τώρα στο κράτος, λειτουργούσε με κριτήρια της αγοράς και κερδοφορίας και με κανόνες που δεν συνεπάγονται πάντα το κοινωνικό όφελος», συμπλήρωσε ο υπουργός και προσέθεσε ότι «αυτό δεν σημαίνει ότι η ιδιωτικοποίηση δεν αλλάζει δραστικά τα πράγματα».
Είπε ωστόσο ότι «για να έχουμε προοπτική, δεν μπορούμε να είμαστε απαθείς μπροστά σε πραγματικότητες τις οποίες θα πρέπει να αλλάξουμε προς άλλες κατευθύνσεις». Επανέλαβε ότι έστειλε επιστολή προς το ΤΑΙΠΕΔ από το οποίο ζητεί όλα τα στοιχεία και δεδομένα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Ναυτιλίας έως τις αρχές Μαρτίου, θα έχει προχωρήσει στη σύσταση δημόσιας αρχής λιμένος που θα έχει την εποπτεία του λιμανιού ενώ πηγές αναφέρουν ότι ο κ. Δρίτσας θα ζητήσει εκ νέου διαβούλευση προκειμένου στη σύμβαση παραχώρησης να διασφαλίζονται οι εργαζόμενοι του Οργανισμού σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες που ισχύουν σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικού Εμπορικού Ναυτικού Σάββας Τσιμπόγλου είπε ότι όλα τα ναυτεργατικά σωματεία έχουν καταθέσει εδώ και καιρό μία πρόταση για το ασφαλιστικό, που είναι άμεση και ρεαλιστική, δίνει διέξοδο στα προβλήματα χρηματοδότησης του ΝΑΤ και περιλαμβάνεται και στην επιτροπή σοφών.
Προσέθεσε ότι αυτό που έχουν ζητήσει οι ναυτικοί των 14 ναυτεργατικών σωματείων, είναι όλα τα πλοία του νόμου 27/1975 και οι ναυτιλιακές εταιρείες που υπάγονται σε αυτόν το νόμο, απολαμβάνοντας προνόμια, να καταθέτουν στο Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας στοιχεία της blue list που να περιλαμβάνει επίσημα την κάθε μεταβολή και ένταξη ναυτικού που εντάσσεται στο πλήρωμα ενός πλοίου, και η πρόσληψη αυτή να γίνεται με σύμβαση και κοινωνική ασφάλιση.
Όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, με αυτόν τον τρόπο θα φανούν οι περισσότεροι από 60.000 ανασφάλιστοι ναυτεργάτες που εργάζονται αυτή τη στιγμή σε πάνω από 5.000 πλοία από 100 κόρους και άνω. Αν προσθέσουμε και τα περιηγητικά σκάφη και αναψυχής τα πλοία αυτά είναι ακόμα περισσότερα συμπλήρωσε.
Τα μέλη των ναυτεργατικών σωματείων σχετικά με τα βαρέα και ανθυγιεινά είπαν προς τον υπουργό ότι η εξαίρεση υπάρχει στο τρίτο μνημόνιο, αλλά δεν αναφέρεται στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας για το ασφαλιστικό.
Σημειώνεται ότι οι ναυτικοί είναι ενταγμένοι στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, το ναυτικό επάγγελμα χαρακτηρίζεται ιδιόμορφη εργασία και όλοι οι εργαζόμενοι του κλάδου μπορούν να βγαίνουν τώρα στη σύνταξη στα 52 έτη με 15 χρόνια ναυτικής εργασίας.
cyclades24