Ελλαδα
Η ΑΝΕΚ αποζημιώνει τις οικογένειες των θυμάτων του Norman Atlantic
Στον απόηχο της πολύκροτης και πολύνεκρης ναυτικής τραγωδίας που σημειώθηκε την 28η Δεκεμβρίου του 2014 κατά τον πλου του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «NORMAN ATLANTIC», το οποίο τυλίχτηκε στις φλόγες κατά την εκτέλεση δρομολογίου της γραμμής Πάτρα ? Ηγουμενίτσα ? Ανκόνα, διαφαίνεται να προκύπτουν σημαντικές εξελίξεις στο μέτωπο των διαπραγματεύσεων για την αποζημίωση των ναυαγών επιβατών.
Οι πολυάριθμοι ναυαγοί που έζησαν τον εφιάλτη δικαιούνται αποζημιώσεις για ψυχική οδύνη. Σε παρόμοιες περιπτώσεις οι ναυαγοί και οι οικογένειες των θυμάτων αποζημιώνονται μετά από πολλά χρόνια, αφού προηγείται ένας ψυχοφθόρος και κοστοβόρος δικαστικός αγώνας.
Για κάποιους όμως επιβάτες του «NORMAN ATLANTIC», τα νέα ήταν γρήγορα και θετικά. Τις τελευταίες μέρες άρχισε η καταβολή αποζημιώσεων των επιβαινόντων-διασωθέντων που ταξίδευαν με το εν λόγω πλοίο και βίωσαν οι ίδιοι και οι οικογένειες τους εφιαλτικές ώρες.
Πιο συγκεκριμένα ο γνωστός ποινικολόγος των Αθηνών Παύλος Σαράκης έχοντας αναλάβει την νομική εκπροσώπηση σημαντικού αριθμού επιβατών του μοιραίου πλοίου, έπειτα από σκληρές διαπραγματεύσεις με τους δικηγόρους της ναυλώτριας εταιρείας ANEK A.E. SUPERFAST ENDEKA HELLAS INC. & ΣΙΑ, ήρθε σε συμφωνία συμβιβασμού για τους εντολείς του με ικανοποιητική αποζημίωση για την περιπέτεια που έζησαν ανοιχτά της θάλασσας.
Να σημειωθεί ότι η συμφωνία αφορά αποκλειστικά εκείνους που διασώθηκαν χωρίς τραυματισμούς. Για όσους έχουν υποστεί σωματικές βλάβες, η εξωδικαστική διαπραγμάτευση είναι σε εξέλιξη χωρίς να αποκλείεται η δικαστική αντιδικία. Φαίνεται πως οι λεπτοί χειρισμοί του δικηγόρου Παύλου Σαράκη διαδραμάτισαν καταλυτικό ρόλο για την διεκπεραίωση της υποθέσεως σε σύντομο χρονικό διάστημα, ανοίγοντας τον δρόμο και για τους υπόλοιπους επιβάτες, οι οποίοι διατηρούν ακόμη αξιώσεις έναντι της ναυτιλιακής εταιρείας για όσα υπέστησαν.
Ο δικηγόρος Παύλος Σαράκης για την θετική εξέλιξη της διαπραγμάτευσης, δήλωσε:«Είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από την έκβαση των διαπραγματεύσεων. Τα ? των εντολέων μου έχουν ήδη λάβει στο λογαριασμό τους το ποσό της αποζημίωσης. Θέλω να πιστεύω ότι και για τους υπόλοιπους θα καταλήξουμε σε μία έντιμη συμφωνία».
Το χρονικό του δυστυχήματος
Η τραγωδία ξεκίνησε όταν τα ξημερώματα της Κυριακής 28 Δεκεμβρίου του 2014, ξέσπασε φωτιά στο γκαράζ του πλοίου. Η φωτιά γρήγορα εξαπλώθηκε, καθώς στο πλοίο βρίσκονταν δεκάδες βυτιοφόρα φορτωμένα με ελαιόλαδο ελληνικής παραγωγής που κατευθυνόταν στην Ιταλία. Το φορτίο αυτό εκτιμάται ότι λειτούργησε ως επιταχυντής, που γρήγορα κατέστησε τη φωτιά ανεξέλεγκτη και τις όποιες προσπάθειες άμεσης κατάσβεσής της από τα μέλη του πληρώματος μάταιες. Έτσι, ο Ιταλός πλοίαρχος ζήτησε τη συνδρομή των αρχών εκπέμποντας σήμα κινδύνου.
Η ναυτική τραγωδία σημειώθηκε στις 05.40 το πρωί, ανοιχτά των Οθωνών. Εκείνη την ώρα έγινε το πρώτο τηλεφώνημα για φωτιά στο πλοίο. Οι πολύ κακές καιρικές συνθήκες (άνεμοι εντάσεως 8-9 μποφόρ) κατά τις ελληνικές αρχές καθιστούσαν μη εφικτή την έγκαιρη μετάβαση στο σημείο πλωτών και εναερίων μέσων διάσωσης και λίγες ώρες αργότερα ? μετά τις 10.00 το πρωί της ημέρας εκείνης ? το πλοίο μπήκε φλεγόμενο και ακυβέρνητο στα ιταλικά χωρικά ύδατα. Μετά ανέλαβε τη διαδικασία συντονισμού η Ιταλία και ακολούθησαν πολλές ημέρες με ένα ρεσιτάλ ασυνεννοησίας και έλλειψης ουσιαστικής ενημέρωσης των ιταλικών αρχών προς τις ελληνικές και προς τις οικογένειες των θυμάτων, των αγνοουμένων και των ιδιοκτητών φορτηγών και φορτίων. Και άρχισαν να αναπτύσσονται μια σειρά ερωτήματα, όπως αν το πλήρωμα αντέδρασε όπως έπρεπε καθώς υπήρχαν καταγγελίες επιβατών που έλεγαν ότι είχαν ξυπνήσει από τους καπνούς, αν έπρεπε να έχει ταξιδέψει το πλοίο, αν είχαν γίνει όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι, αν υπήρχε θέμα με τη σύνθεση του πλοίου κ.τ.λ.