Βίντεο: Δεν έχει τέλος η άγρα των πελατών στα εστιατόρια

13.24

Πόσες φορές σας έχουν σταματήσει κατά τη διάρκεια της βόλτας σας σε μία τουριστική περιοχή για να σας πουν να γευματίσετε σε κάποιο συγκεκριμένο εστιατόριο; Και όταν δε σας σταματούν και σας προσπερνούν; Νιώθετε υποδεέστεροι ως πελάτες επειδή δεν είστε ξένοι τουρίστες; Η πρακτική της άγρας πελατών είναι ξεπερασμένη και προκαλεί ανάμικτα συναισθήματα τόσο στους ντόπιους όσο και στους ξένους επισκέπτες τονίζει ο υπεύθυνος τουρστικής προβολής του Πλατανιά.
 
Αν και πορευόμαστε προς την αυλαία της τουριστικής περιόδου σύμφωνα και με τον πρόεδρο του τοπικού συμβουλίου του Πλατανιά, η κατάσταση έχει ξεφύγει με ορισμένους επιχειρηματίες που θεωρούν αναγκαίο να έχουν έναν κράχτη στην επιχείρηση τους.
 
Τι λένε οι ίδιοι οι τουρίστες όταν τους ζητούν να καθίσουν σε μία επιχείρηση που δεν έχουν επιλέξει οι ίδιοι. Για να δούμε τους αρέσει;
 
Το φαινόμενο της άγρας πελατών και των κατευθυνόμενων αγορών δεν κατέστη δυνατό να καταπολεμηθεί ικανοποιητικά με την εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας, οποία προβλέπει αρχικά ποινή φυλάκισης έως 6 μηνών και πρόστιμο 2000 ευρώ, τόσο για τον κράχτη όσο και για τον ιδιοκτήτη. Η ποινή αυστηροποιείται ανάλογα με τον αριθμό των παραβάσεων από τα ίδια πρόσωπα.
 
 
Όχι.
Όχι. Δεν είμαστε συνηθισμένοι σε κάτι τέτοιο.
Έχουμε συνηθίσει να μπαίνουμε σε ένα εστιατόριο και να μη μας το ζητάει κάποιος. 
 
 
Η Άγρα πελατών ήταν μία μέθοδος που ξεκίνησε πριν από περίπου 30 χρόνια για να προσελκύσει τους τουρίστες στις επιχειρήσεις. Τα τελευταία χρόνια όμως θεωρείται ξεπερασμένη. Όμως δεν είναι και τόσο καθώς ανθεί στις τουριστικές περιοχές όπως είναι ο Πλατανιάς στα Χανιά. Ο σύλλογος καταστηματαρχών αλλά και οι υπεύθυνοι τουριστικής προβολής, ζητούν από τους επιχειρηματίες να το σταματήσουν γιατί σε λίγα χρόνια θα τους γυρίσει μπούμερανγκ.

Ρεπορτάζ: Ευαγγελία Ξηρουχάκη